המכות בכפר חב"ד • גלויברמן תוקף: "רשע למה תכה רעך"

    כי לפי הסרטון שאני ראיתי היה צריך להימנע מלתת מכות כי לא הייתה סכנה ממשית, לכן היו צריכים לתפוס אותו ולהעביר אותו לידי המשטרה והיה נכנס לביה"ס מאשר הרמת יד, הבנאדם אומנם בא לגנוב אבל להרים יד זה לא דבר שמקובל לעם ישראל שהוא עם אהבה לזולת"
    יוסי צלניקר 4 Comment on המכות בכפר חב"ד • גלויברמן תוקף: "רשע למה תכה רעך"

    בסוף השבוע שעבר חשף אתר 'קול חי' תיעוד בו נצפה בן מיעוטים מנסה – לכאורה – לגנוב קופסת שימורים מחנות מכולת, ומוכה נמרצות ע"י אחד מאנשי המקום • בעקבות הסערה שפרסום הסרטון חולל, פנה אתר 'קול חי לשמוע את דעתו של העסקן החב"די הרב יעקב גלויברמן

    כי לפי הסרטון שאני ראיתי היה צריך להימנע מלתת מכות כי לא הייתה סכנה ממשית, לכן היו צריכים לתפוס אותו ולהעביר אותו לידי המשטרה והיה נכנס לביה"ס מאשר הרמת יד, הבנאדם אומנם בא לגנוב אבל להרים יד זה לא דבר שמקובל לעם ישראל שהוא עם אהבה לזולת"
    11:21
    02.05.24
    אבי רבינא ואיתי גדסי No Comments on "צימאון גדול": מנהל ארגון הקירוב מספר על תופעה מרגשת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    בסוף השבוע שעבר חשף אתר 'קול חי' תיעוד בו נצפה בן מיעוטים שניסה לגנוב קופסת שימורים מחנות מכולת, כשהוא מוכה נמרצות ע"י יהודי דתי – ככל הנראה מאנשי המקום – לאחר שהאחרון הבחין בו מנסה לבצע את הגניבה.

    הסרטון שהופץ במהלך סוף השבוע האחרון ברשת, יצר מהומה גדולה ועורר דיון שנוי במחלוקת. רבים הגנו על המכה בטענה שזה עונשו של גנב, אך מאידך, רבים הביעו שאט נפש מלקיחת החוק לידיים, ומההנאה המלווה את מעשה ההשפלה, כפי שהיא משתקפת בסרטון מצלמות האבטחה.

    התיעוד המסעיר • ערבי הוכה נמרצות לאחר שגנב ממכולת בכפר חב"ד

    בעקבות הפניות הרבות למערכת אתר 'קול חי', פנינו לעסקן החבד"י המפורסם ר' יענקלה גלויברמן ובקשנו לשמוע מה לדעתו היה אומר הרבי מליובאוויטש על מקרה כזה, והופתענו מאוד מהדברים הנחרצים.

    בשיחה עם אתר 'קול חי אומר גלויברמן "כאשר משה רבינו ראש שני יהודים ניצים אמר להם משה 'רשע למה תכה רעך', רש"י מבאר שרק בהרמת יד נחשב רשע, א"כ חומרת האיסור של מכה רעהו היא ע"כ שאדם נברא בצלם אלוקים, ולא חשוב מי ומה הוא, ז"א שהחומרה של איסור זה של מכה רעהו, והרבי היה אומר כמה פעמים שמה גרוע כ"כ בהרמת ידיים, אז הוא מסביר שבכל איבר יש תפקיד משלו. ויש גם גמרא בסנהדרין שאומרת שהמרים יד נקרא רשע, וגם הרמב"ם מדבר ע"כ בפסקיו על השולחן ערוך".

    גלויברמן ממשיך: "לעניינו שמדברים על הרמת יד על ערבי, כתוב הבא להורגך השכם להורגו, וזה מאוד תלוי, כי לפי הסרטון שאני ראיתי היה צריך להימנע מלתת מכות כי לא הייתה סכנה ממשית, לכן היו צריכים לתפוס אותו ולהעביר אותו לידי המשטרה והיה נכנס לביה"ס מאשר הרמת יד, הבנאדם אומנם בא לגנוב אבל להרים יד זה לא דבר שמקובל לעם ישראל שהוא עם אהבה לזולת".

    לסיום דבריו הוא מבהיר כי "הרבי אומר תמיד שכל אדם הוא בריאה להקב"ה, שהרי על אהרון הכהן היה כתוב אוהב שלום ורודף שלום, אוהב את הבריות ומקרבן.. על המילה בריות לא היה כתוב יהודי או גוי, לכן היה צריך למנוע את הרמת היד, אא"כ מדובר ב'הבא להורגך השכם להורגו'".



    4 תגובות

    מיין תגובות
    1. 4

      המרים יד על "חבירו" נקרא רשע.
      ופשוט הוא בכל מקום שכתוב רעך – זה רעך בתורה ובמצוות.

    2. 3

      מי זה הרב גולויברמן? הוא ממש לא מייצג את הרבי ואת חב"ד נא לחפש מישהו ראוי יותר אז אם כך אסור גם לשוטרים להכות הוא לא יודע מה הוא מקשקש עשו טובה להביא תגובות שאפשר לעורר עליהם דיון ולא תגובות שברור שלא צריך לענות עליהם

      1. גלויברמן אכן לא מייצג רשמי של הרבי. יתירה מכך הוא כלל לא רב, למעט כמה שחקני כדור רגל/סל שרואים בו דמות של רב. הוא עסקן בתחום הרווחה, אך מכיוון שהוא מחשובי העסקנים בחב"ד, לאמירתו יש משקל חשוב, ובפרט שאין אמירה חב"דית סותרת. השאלה האם הוא התכוין באמת למה שאמר, או שזה היה סוג של "מה יפית" לצורך קיבוץ כספים/קשרים וכו'

    3. 2

      כנראה שהערבי הוא רעך של גלוייברמן